Top 11 alimente pe care le poti manca inainte de culcare

Am modificat articolul ultima data pe: 16.06.24

 

Parerile sunt impartite, o serie de nutritionisti fiind impotriva gustarii pe seara dupa ce ai luat cina, altii recomandand gustari usoare, care sa iti asigure si un somn linistit. Depinde de tine pe care parere o adopti, in functie de necesitatile organismului tau si de programul pe care il ai.

 

Desi multi nutritionisti recomanda sa nu mai mananci seara dupa cina, sunt si o parte care iti recomanda anumite combinatii sarace in calorii, dar bogate in anumiti nutrienti care au o infuenta buna asupra organismului, asigurand o digestie optima si un somn odihnitor. 

In caz ca ti se face foame seara este mult mai recomandat sa iei o mica gustare decat sa incerci sa adormi asa, iar o serie de alimente consumate responsabil nu iti vor afecta silueta. Pentru un somn linistit organismul are nevoie de serotonina, iar unele alimente, prin continutul bogat in triptofan, vitamina B6, magneziu, ajuta la producerea acestuia. 

De asemenea, este bine sa eviti alimentele care contin stimulente, care in loc sa iti conduca organismul spre starea de odihna, ii introduc stimuli care pot provoca insomnie sau un somn agitat, precum: produse pe baza de cofeina – contine teobromina care este stimulent pentru organism; produse ce contin zahar sau aspartam – ajuta organismul sa produca hormoni ai stresului ce au un efect negativ asupra somnului; vinul rosu – contine tiramina; precum si anumite condimente care sunt stimulente pentru organism (usturoi, ardei iute etc.)

Iata cateva alimente pe care le poti consuma seara inainte de culcare si care te vor ajuta sa ai un somn odihnitor, fara a avea efecte negative asupra greutatii corporale:

Lactate

Asa cum se stie din batrani un pahar de lapte inainte de culcare, caldut, te va ajuta sa dormi mai bine si are si o explicatie stiintifica, avand in componeta proteine si triptofan. Daca nu iti place laptele, poti sa consumi o cana de iaurt cu un continut mai redus de grasimi, care va avea acelasi efect benefic asupra somnului.

 

Ou

Si oul este o bogata sursa de triptofan (33 de grame de albus de ou nepreparat contine aproximativ 999 mg de triptofan), dar si de proteine, si iti va asigura un somn linistit. Oul nu trebuie preparat, nici fiert si nici prajit sau alta reteta, acesta se recomanda a se consuma crud, cu aproximativ o ora inainte de culcare.

 

Cereale cu lapte

In caz ca ai avut o zi foarte incarcata si nu ai apucat sa mananci prea bine, poti sa incerci si o combinatie de cereale cu lapte, un bol de dimensiuni mici. Laptele integral asigura cantitatile necesare de triptofan si proteine, iar cerealele sunt o sursa bogata de fibre. Acesta gustare este foarte sanatoasa si taie pofta de alte alimente mai putin indicate, precum dulciuri, chips-uri, covrigei etc.

 

Carnea de curcan

Daca vrei ceva mai consistent, deoarece la cina nu ai apucat sa mananci mai nimic, atunci cel mai bine este sa te indrepti spre carnea de curcan, fiind cel mai usor de digerat si cu mai putine grasimi decat se gasesc in carnea rosie. De asemenea, este o sursa de proteine slabe si intr-o portie potrivita de carne de curcan se gasesc in jur de 350 mg de tiptofan. Poate fi o cina tarzie care sa iti linisteasca senzatia de foame, fara a ingreuna digestia si fara a se depune.

 

Soia

Si mancarurile pe baza de soia pot fi consumate cu succes inainte de culcare, fiind surse importante de proteina si triptofan, vitamina B si magneziu, toate cu efecte benefice asupra somnului. Pot fi preparate usor si sunt foarte gustoase.

Legume cu frunze verzi

Spanacul, precum si alte legume cu frunze verzi constituie o importanta sursa de magneziu si vitamina B, fiind sarace in grasimi. Se pot consuma fara grija chiar si seara inainte de culcare, fara a-ti afecta silueta si oferind o stare de satietate. 

 

Seminte de dovleac

Daca simti nevoie sa mananci ceva pe seara, poti lua o portie de seminte de dovleac, in jur de 30 de grame, acestea continand o sursa importanta de magneziu (35% din necesarul zilnic pe portie). Este o gustare usoara pe care o poti consuma inainte de culcare, pentru un somn linistit. 

 

Nuci, migdale si alte seminte

O sursa importanta de nutrienti care asigura buna functionare a organismului o gasesti si in nuci, migdale sau alte seminte. Le poti consuma si seara inante de culcare, insa ai grija ca sunt bogate in calorii, asa ca fii cumpatat cu portia. Sunt bune si crocante, dar pot fi amestecate si cu o lingura sau doua de iaurt. 

 

Unt de arahide

Cu doua ore inainte de culcare poti consuma si o mica gustare formata din biscuiti crocanti cu unt de arahide, cu nuci si seminte, reprezentand o combinatie buna de fibre, proteine si grasimi ce regleaza glicemia si conduc la un somn linistitor. 

 

Struguri inghetati

Daca simti nevoie de dulce, poti sa alegi ca si gustare inainte de culcare o cupa cu struguri inghetati, ce vor fi asemenatori cu o inghetata sau un serbet, gustosi si cu putine calorii. Nu e bine sa mergi la somn cu senzatie de foame care te poate tine treaz intreaga noapte, o mica gustare sanatoasa iti aduce un somn benefic si nu te vei ingrasa. 

Ceai de plante

Poti inlocui cu succes gustarea de seara si cu un ceai din plante cu gust placut, care sa iti satisfaca pofta de ceva dulce. Este benefic atat iarna, cat si vara si poti sa combini diferite arome, pentru un gust cat mai placut si desavarsit. Are un efect de linistire, de calmare, pentru a intra in starea de somnolenta placuta. 

Somnul este foarte important pentru starea de bine a intregului organism, necesar pentru a-ti incarca bateriile, pentru a face fata cu succes incercarilor de peste zi, asa ca merita sa ii acorzi o atentie deosebita. Un pat dotat cu o saltea ortopedica, o camera bine aerisita, o gustare aleasa cu grija sunt doar cateva ingrediente care iti vor creste calitatea somnului. 

 

 

Lasa un comentariu

2 Comentarii

Cip.

August 26, 2021 at 5:29 pm

Buna, ce alimente minune ar trebui sa folosim seara pt a avea un somn cu sigur odihnitor?

Répondre
ProjectManager

September 7, 2021 at 8:46 am

Buna, Cip,

Daca lista din articolul nostru nu a fost suficienta, mai poti incerca banane sau fulgi de ovaz cu lapte cald(lasati sa se inmoaie pana capata o consistenta cremoasa, de budinca).

Suplimentele cu melatonina ajuta foarte mult, de asemenea.

Cele bune!

Répondre